In alles dat je doet met passie, zit een stukje van jezelf!

Wij bieden mensen met een participatiewet uitkering een kans om een eigen bedrijf te beginnen.We beginnen klein en zonder investering en laten zo jouw droom werkelijkheid worden.

Wij werken samen met gemeentes, bedrijven en de buurt om dit te kunnen bereiken.

Om je passie te vinden is zelfkennis onontbeerlijk. Bovendien ben jij als zzp je product of dienst!
Daarom is empowerment de basis van het opleidingstraject.

We volgen daarin een traject van: zelfreflectie, zelfkennis, zelfvertrouwen, zelfredzaamheid, zelfwaardering.

In onze stichting zijn zowel persoonlijke ontwikkeling als samenwerken twee belangrijke aspecten die elkaar versterken. Wij geloven dat als iemand zijn passie vindt, je dat terugziet in ieder aspect zijn of haar leven.

Hoe is Meraki ontstaan?

Natalie5_edited_edited_edited.png

Natalie Gallicola, oprichter van de Stichting Meraki:

Ik leg altijd uit dat Meraki mijn droom is en ik dit werk doe omdat ik erin geloof, ik ben geen politieagent, of consulent, dus ik verplicht niemand.

Toen ik in 2015 werkte met werkzoekenden in een heel lastige arbeidsmarkt, liep ik het meeste aan tegen al die mensen die niet meer in zichzelf geloofden, die er niet meer in slaagden om een gemotiveerde brief te schrijven en eigenlijk niet eens meer zochten naar een baan. Hun begeleiders van de gemeente geloofden niet meer in hen en zij hadden de hoop opgegeven. Maar, net als zovelen, geloof ik dat iedereen talenten en kwaliteiten heeft. Alleen sluiten deze niet altijd aan op de vraag van de arbeidsmarkt of blijken deze niet uit het cv. Hoe vind je iemands dromen en hoop, door echt geïnteresseerd te zijn, door het cv los te laten. Door te gaan praten over wat hem blij maakt, wat hij gelooft, wat er in het leven van mensen kan veranderen en hoe hij daaraan kan bijdragen. Door het in te steken als zzp, kan het cv worden losgelaten en kunnen we opzoek gaan naar wat er allemaal nog meer in iemand zit. Omdat ik zelf al jaren ondernemer was, weet ik ook dat het helemaal niet zo moeilijk is en het bijna voor iedereen haalbaar is als het geleerd wordt in kleine en logische stappen. Bovendien mogen ze altijd terugkomen als zij hulp nodig hebben. In 2016 begon ik met een proeftuin, die in korte tijd groeide en ook in die lastige economische tijd, op een na iedereen hielp met een bestaan los van de uitkering. Sinds die tijd heb ik ca 250 mensen begeleid en het uitstroompercentage is ca 65%. Net zoals relaties niet meer gaan over grond, titels en vermogen en erfgenamen, maar sinds de romantiek gaat over liefde: pas jij bij mij, kun jij mij helpen een betere versie van mijzelf te worden, gaat werk niet meer alleen over brood.